האתר הגדול והנצפה בישראל בתחום הפרעות שינה

רגיעון של הדס

רגיעון הוא מוצר טבעי העשוי מתמציות צמחי מרפא להשריית שינה. המוצר ניתן לרכישה ללא מרשם רופא (OTC), והוא אחד מתוך סדרת המוצרים הטבעיים של חברת הדס. תכונותיו בהשריית רוגע ונינוחות מסייע לכניסה מהירה למצב שינה רצופה ואיכותית. היצרן מציין כי רגיעון לא גורם לתלות או התמכרות, גם בשימוש שוטף.

 

פסיפלורה בין מרכיבי הרגיעון

 

הרכיבים של המוצר, ביניהם מליסה רפואית (ממשפחת השפתניים), כשותנית (ממשפחת הקנאביים) ופסיפלורה (משפחת השעוניתיים – ראו תמונה), מיועדים להשרות שינה טובה ושלווה אך עם זאת לא כבדה ומנטרלת. תכונה זו מאפשרת התעוררות מהירה במידת הצורך, למשל כדי להניק.

 

רגיעון טיפות יום ולילה

המוצר מגיע בבקבוקון ומיועד לשימוש משפחתי – מבוגרים וילדים כאחד. רגיעון טיפות הוא מוצר טבעי המבוסס על צמחי מרפא ומיועד לסייע בהתמודדות עם מתחים נפשיים, חרדות וקשיי היום יום. השריית רוגע ושלווה מקלים על כניסה מהירה וחלקה למצב שינה מרעננת.

 

מינון ושימוש

רגיעון לילה

רגיעון לילה מגיע בקופסה המכילה 30 טבליות. המינון המקובל הוא בין 1 ל-3 טבליות, בין 30 עד 60 דקות לפני מועד השינה. אם התעוררת לפני הזמן או באמצע הלילה ניתן ליטול כדור נוסף. במהלך השימוש ניתן יהיה לווסת את המינון ושעת הנטילה באופן מדויק יותר ובהתאם לביוכימיה האישית של המשתמש/ת.

 

רגיעון בטיפות

רגיעון טיפות ליום ולילה מגיע בבקבוקון של 20 מ”ל. המינון המומלץ למבוגרים הוא כשש עד שמונה טיפות ובילדים מעל גיל 12 בין שלוש לארבע טיפות. לצורך השריית שינה מומלץ לנטול את הטיפות כ-30 דקות לפני מועד השינה הרצוי. ניתן לצרוך את הטיפות בשילוב עם מים, חלב או משקה.

 

 

זמן השפעה

שאלות המופיעות תדיר אודות רגיעון לילה או בטיפות הן: כמה מותר לקחת? האם זה מרדים? יש תופעות לוואי? תוך כמה זמן הוא משפיע?

 

לגביי המינון, היצרן ממליץ למבוגרים לצרוך עד 3 טבליות ומוסיף שניתן לקחת עוד במידה והתעוררתם משינה באמצע הלילה או לפני הזמן שתכננתם. התשובה לשאלה האם המוצר מרדים היא חיובית – לגבי רגיעון לילה, אם כי אין מדובר בשינה כבדה ו’מפילה’ שלא מאפשרת להתעורר בעת הצורך. ושלילית – לגבי רגיעון יום ולילה שכן מטרתו לאפשר תפקוד מלא ולא לגרום למשתמש לישנוניות ועייפות.

 

לדבריי היצרן אין למוצר תופעות לוואי כלשהן. עם זאת, במידה ומופיעה תופעת לוואי חריפה ולא מוכרת מומלץ להגיע לברור אצל רופא. מבחינת זמן ההשפעה יש לקחת בחשבון נתונים נוספים כמו גיל, מטבוליזם, מחלות רקע ופרמטרים נוספים שחלקם אינם ידועים לנו. עם זאת, הטווח בקרב רוב האנשים נע בין 30 ל-60 דקות.

 

מרכיבים

בשל העובדה שהמוצר עשוי ממרכיבים טבעיים, יכולים להיות שינויים או הבדלים בצבע הטבליות. במקרה כזה אין חשש לפגיעה בהשפעה וניתן להשתמש במוצר באופן בטוח.

 

רגיעון לילה (טבליות)

מליסה רפואית (שם מדעי: Melissa) – צמח ממשפחת השפתניים לו חלק חשוב ברפואה העממית. בין התכונות שנקשרו במליסה: הרגעה ממתח ולחץ, העלאת מצב הרוח, שיפור יכולות למידה וזיכרון.

 

פסיפלורה או ‘שעוונית רפואית’ ((שם מדעי: Passiflora incarnata) – צמח מטפס ממשפחת השעוניתיים. הפסיפלורה ידועה בתכונותיה הרפואיות והתזונתיות. פרי ועלי הצמח מכילים חומר פעיל ששמו ארמנו שנעשה בו שימוש כמשרה שינה, מרגיע ונוגד חרדות וכן להתכווצויות בבטן. במחקר (1) שבוצע במקסיקו ופורסם ב-2017 נבדקה ההשפעה של תמצית פסיפלורה על שינה. התוצאות הראו עלייה משמעותית בזמן השינה.

 

סקוטלריה ובעברית ‘קערורית’ (שם מדעי: Scutellaria) – צמח זה ,בדומה למליסה,משתייך גם הוא למשפחת השפתניים ולו 4 מינים בישראל וכ-300 מינים בעולם. החלק המשמש לרפואה הוא השורש. בין שימושיו הרבים: הרגעה והקלה, הפחתת אי שקט, אנטי בקטריאלי, נוגד אלרגיה, מוריד חום ולחץ דם וחיטוי.

 

כשותנית (שם מדעי: Humulus lupulus) – צמח ממשפחת הקנאביים. לכשותנית חלק חשוב בתעשיית הבירה, הקוסמטיקה, המשקאות והמזון. כמו כן היא משמשת לצרכים רפואיים בשל האפקט המרגיע והמרדים. תכונות רפואיות נוספות הן שיכוך כאב, הגברת הפרשת חלב בקרב נשים, מזרזת עיכול ועוד.

 

רגיעון טיפות

בין המרכיבים ניתן למצוא פסיפלורה, כשותנית ומליסה רפואית שתכונותיהם המרגיעות ומשרות השינה הוזכרו לעיל.

 

מרכיב נוסף הוא פרג תרבותי (שם מדעי: Papaver somniferum) – צמח זה מכונה גם ‘פרג האופיום’ או ‘פרג מרדים’. הפרג ידוע בשל השרף שלו שהוא האופיום (סם פסיכואקטיבי מקבוצת האופיאטים) ומכיל אלקלואידים ביניהם מורפין וקודאין. לפרג השפעה מרגיעה מאלחשת, מקלה על מתחים ומפיגה חרדות.

 

כשרות

לסדרת המוצרים של הדס כשרות מהודרת בהשגחת בד”ץ בעלז.

 

ביבליוגרפיה

1. Fructuoso Ayala Guerrero1 and Graciela Mexicano Medina. Effect of a medicinal plant (Passiflora incarnata L) on sleep. Sleep Sci. 2017 Jul-Sep; 10(3): 96–100.

רגיעון של הדס

רגיעון הוא מוצר טבעי העשוי מתמציות צמחי מרפא להשריית שינה. המוצר ניתן לרכישה ללא מרשם רופא (OTC), והוא אחד מתוך סדרת המוצרים הטבעיים של חברת הדס. תכונותיו בהשריית רוגע ונינוחות מסייע לכניסה מהירה למצב שינה רצופה ואיכותית. היצרן מציין כי רגיעון לא גורם לתלות או התמכרות, גם בשימוש שוטף.

 

הרכיבים של המוצר, ביניהם מליסה רפואית (ממשפחת השפתניים), כשותנית (ממשפחת הקנאביים) ופסיפלורה (משפחת השעוניתיים – ראו תמונה), מיועדים להשרות שינה טובה ושלווה אך עם זאת לא כבדה ומנטרלת. פסיפלורה בין מרכיבי הרגיעוןתכונה זו מאפשרת התעוררות מהירה במידת הצורך, למשל כדי להניק.

 

רגיעון טיפות יום ולילה

המוצר מגיע בבקבוקון ומיועד לשימוש משפחתי – מבוגרים וילדים כאחד. רגיעון טיפות הוא מוצר טבעי המבוסס על צמחי מרפא ומיועד לסייע בהתמודדות עם מתחים נפשיים, חרדות וקשיי היום יום. השריית רוגע ושלווה מקלים על כניסה מהירה וחלקה למצב שינה מרעננת.

 

מינון ושימוש

רגיעון לילה

רגיעון לילה מגיע בקופסה המכילה 30 טבליות. המינון המקובל הוא בין 1 ל-3 טבליות, בין 30 עד 60 דקות לפני מועד השינה. אם התעוררת לפני הזמן או באמצע הלילה ניתן ליטול כדור נוסף. במהלך השימוש ניתן יהיה לווסת את המינון ושעת הנטילה באופן מדויק יותר ובהתאם לביוכימיה האישית של המשתמש/ת.

 

רגיעון בטיפות

רגיעון טיפות ליום ולילה מגיע בבקבוקון של 20 מ”ל. המינון המומלץ למבוגרים הוא כשש עד שמונה טיפות ובילדים מעל גיל 12 בין שלוש לארבע טיפות. לצורך השריית שינה מומלץ לנטול את הטיפות כ-30 דקות לפני מועד השינה הרצוי. ניתן לצרוך את הטיפות בשילוב עם מים, חלב או משקה.

 

זמן השפעה

שאלות המופיעות תדיר אודות רגיעון לילה או בטיפות הן: כמה מותר לקחת? האם זה מרדים? יש תופעות לוואי? תוך כמה זמן הוא משפיע?

 

לגביי המינון, היצרן ממליץ למבוגרים לצרוך עד 3 טבליות ומוסיף שניתן לקחת עוד במידה והתעוררתם משינה באמצע הלילה או לפני הזמן שתכננתם. התשובה לשאלה האם המוצר מרדים היא חיובית – לגבי רגיעון לילה, אם כי אין מדובר בשינה כבדה ו’מפילה’ שלא מאפשרת להתעורר בעת הצורך. ושלילית – לגבי רגיעון יום ולילה שכן מטרתו לאפשר תפקוד מלא ולא לגרום למשתמש לישנוניות ועייפות.

 

לדבריי היצרן אין למוצר תופעות לוואי כלשהן. עם זאת, במידה ומופיעה תופעת לוואי חריפה ולא מוכרת מומלץ להגיע לברור אצל רופא. מבחינת זמן ההשפעה יש לקחת בחשבון נתונים נוספים כמו גיל, מטבוליזם, מחלות רקע ופרמטרים נוספים שחלקם אינם ידועים לנו. עם זאת, הטווח בקרב רוב האנשים נע בין 30 ל-60 דקות.

 

מרכיבים

בשל העובדה שהמוצר עשוי ממרכיבים טבעיים, יכולים להיות שינויים או הבדלים בצבע הטבליות. במקרה כזה אין חשש לפגיעה בהשפעה וניתן להשתמש במוצר באופן בטוח.

 

רגיעון לילה (טבליות)

מליסה רפואית (שם מדעי: Melissa) – צמח ממשפחת השפתניים לו חלק חשוב ברפואה העממית. בין התכונות שנקשרו במליסה: הרגעה ממתח ולחץ, העלאת מצב הרוח, שיפור יכולות למידה וזיכרון.

 

פסיפלורה או ‘שעוונית רפואית’ ((שם מדעי: Passiflora incarnata) – צמח מטפס ממשפחת השעוניתיים. הפסיפלורה ידועה בתכונותיה הרפואיות והתזונתיות. פרי ועלי הצמח מכילים חומר פעיל ששמו ארמנו שנעשה בו שימוש כמשרה שינה, מרגיע ונוגד חרדות וכן להתכווצויות בבטן. במחקר (1) שבוצע במקסיקו ופורסם ב-2017 נבדקה ההשפעה של תמצית פסיפלורה על שינה. התוצאות הראו עלייה משמעותית בזמן השינה.

 

סקוטלריה ובעברית ‘קערורית’ (שם מדעי: Scutellaria) – צמח זה ,בדומה למליסה,משתייך גם הוא למשפחת השפתניים ולו 4 מינים בישראל וכ-300 מינים בעולם. החלק המשמש לרפואה הוא השורש. בין שימושיו הרבים: הרגעה והקלה, הפחתת אי שקט, אנטי בקטריאלי, נוגד אלרגיה, מוריד חום ולחץ דם וחיטוי.

 

כשותנית (שם מדעי: Humulus lupulus) – צמח ממשפחת הקנאביים. לכשותנית חלק חשוב בתעשיית הבירה, הקוסמטיקה, המשקאות והמזון. כמו כן היא משמשת לצרכים רפואיים בשל האפקט המרגיע והמרדים. תכונות רפואיות נוספות הן שיכוך כאב, הגברת הפרשת חלב בקרב נשים, מזרזת עיכול ועוד.

 

רגיעון טיפות

בין המרכיבים ניתן למצוא פסיפלורה, כשותנית ומליסה רפואית שתכונותיהם המרגיעות ומשרות השינה הוזכרו לעיל.

 

מרכיב נוסף הוא פרג תרבותי (שם מדעי: Papaver somniferum) – צמח זה מכונה גם ‘פרג האופיום’ או ‘פרג מרדים’. הפרג ידוע בשל השרף שלו שהוא האופיום (סם פסיכואקטיבי מקבוצת האופיאטים) ומכיל אלקלואידים ביניהם מורפין וקודאין. לפרג השפעה מרגיעה מאלחשת, מקלה על מתחים ומפיגה חרדות.

 

כשרות

לסדרת המוצרים של הדס כשרות מהודרת בהשגחת בד”ץ בעלז.

 

ביבליוגרפיה

1. Fructuoso Ayala Guerrero1 and Graciela Mexicano Medina. Effect of a medicinal plant (Passiflora incarnata L) on sleep. Sleep Sci. 2017 Jul-Sep; 10(3): 96–100.

מאמרים אחרונים

הוסיפו תגובה חדשה

avatar
  הרשמה  
הודעה על
error

המידע יכול לעזור למישהו שאתם מכירים? שתפו את הדף...