האתר הגדול והנצפה בישראל בתחום הפרעות שינה

צמחי מרפא ותוספי תזונה לשינה

רשימת צמחי מרפא ותוספים תזונתיים, הפועלים על מנגנונים שונים, ומשמשים לטיפול בהפרעות שינה שונות, כגון: נדודי שינה (אינסומניה), התעוררויות מרובות במהלך הלילה, שינה לא איכותית ולא מרעננת, ויקיצות מוקדמות בבוקר.

 

צילום של ולריאן רפואי

ולריאן רפואי

סבורים שפעולתו המרגיעה קשורה לשילוב של מספר רכיבים בצמח המגבירים את רמות ה- GABA במוח

צילום של צמח מליסה רפואית

מליסה רפואית

החוקרים מצאו כי מתן אוראלי של תמצית הצמח, הפחית את עוצמת החרדה ושיפר את דפוסי השינה

צילום של צמח אשווגנדה

אשווגנדה (ויתניה משכרת)

היתרונות הבריאותיים של אשווגנדה מיוחסים לאוסף תרכובות ביו-אקטיביות, בעיקר ויטאנולידים ואלקלואידים.

איור צבעוני של בבונג דו גווני

קמומיל / בבונג דו גווני

אפיגנין נקשר לקולטני GABA-A במוח ומעודד הרפיה. פעולה זו עוזרת להפחית חרדה ולהכין את הגוף לקראת שינה.

איור בצבעי מים של שעונית רפואית

פסיפלורה (שעונית רפואית)

פסיפלורה מכילה מגוון פלבנואידים כגון אפיגנין, וקאמפרול. תרכובות אלו נוגדות חמצון ותורמות להרגעה והפחתת חרדה

ציור בצבעי מים של אזוביון רפואי (לבנדר)

אזוביון רפואי (לבנדר)

סגולותיו הטיפוליות קשורות לתרכובות ביו-אקטיביות המצויות בשמן האתרי ובחלקים נוספים של הצמח

צילום של צמח קאווה קאווה

קאווה קאווה (Piper Methysticum)

השורש מכיל תרכובות (קוואלקטונים) בעלות תכונות מרגיעות ומרפות שרירים, המשפיעות על השינה.

תרשים של פעולת בלוטת האצטרובל וייצור מלטונין

מלטונין

הורמון טבעי הנוצר בגוף ומופק על ידי בלוטת האצטרובל. המלטונין מיוצר אצל בעלי חיים, צמחים וחיידקים.

אדם ישן לאחר שנטל GABA ולידו כלב

חומצה גמא-אמינו-בוטירית (GABA)

מפחית את פעילות תאי העצב במוח ובמערכת העצבים המרכזית (CNS), ולכן משכך חרדה ומקל על השינה

מבנה מולקולרי של חומצות שומן אומגה 3

חומצות שומן אומגה 3

חומצות שומן מקבוצת אומגה 3 הן חומצות שומן רב בלתי רוויות חיוניות שגופנו אינו יכול לייצר, ועלינו להשיגן דרך התזונה.

נוסחה מולוקלרית של מגנזיום ציטראט

מגנזיום

מגנזיום הוא למעשה מינרל בעל השפעה נרחבת על גופנו ואחראי למספר תהליכים שביכולתם לשפר את איכות השינה.

ל-תיאנין נוסחה מולקולרית

ל-תיאנין (L-theanine)

חוצה את מחסום דם-מוח ומשפיע על מוליכים עצביים הקשורים לפעילות מוחית רגועה ועל שינה.

צמחי מרפא ותוספי תזונה לשינה

רשימת צמחי מרפא ותוספים תזונתיים, הפועלים על מנגנונים שונים, ומשמשים לטיפול בהפרעות שינה שונות, כגון: נדודי שינה (אינסומניה), התעוררויות מרובות במהלך הלילה, שינה לא איכותית ולא מרעננת, ויקיצות מוקדמות בבוקר.

 

צילום של ולריאן רפואי

ולריאן רפואי

סבורים שפעולתו המרגיעה קשורה לשילוב של מספר רכיבים בצמח המגבירים את רמות ה- GABA במוח

צילום של צמח מליסה רפואית

מליסה רפואית

החוקרים מצאו כי מתן אוראלי של תמצית הצמח, הפחית את עוצמת החרדה ושיפר את דפוסי השינה

צילום של צמח אשווגנדה

אשווגנדה (ויתניה משכרת)

היתרונות הבריאותיים של אשווגנדה מיוחסים לאוסף תרכובות ביו-אקטיביות, בעיקר ויטאנולידים ואלקלואידים.

איור צבעוני של בבונג דו גווני

קמומיל / בבונג דו גווני

אפיגנין נקשר לקולטני GABA-A במוח ומעודד הרפיה. פעולה זו עוזרת להפחית חרדה ולהכין את הגוף לקראת שינה.

איור בצבעי מים של שעונית רפואית

פסיפלורה (שעונית רפואית)

פסיפלורה מכילה מגוון פלבנואידים כגון אפיגנין, וקאמפרול. תרכובות אלו נוגדות חמצון ותורמות להרגעה והפחתת חרדה

ציור בצבעי מים של אזוביון רפואי (לבנדר)

אזוביון רפואי (לבנדר)

סגולותיו הטיפוליות קשורות לתרכובות ביו-אקטיביות המצויות בשמן האתרי ובחלקים נוספים של הצמח

צילום של צמח קאווה קאווה

קאווה קאווה (Piper Methysticum)

השורש מכיל תרכובות (קוואלקטונים) בעלות תכונות מרגיעות ומרפות שרירים, המשפיעות על השינה.

תרשים של פעולת בלוטת האצטרובל וייצור מלטונין

מלטונין

הורמון טבעי הנוצר בגוף ומופק על ידי בלוטת האצטרובל. המלטונין מיוצר אצל בעלי חיים, צמחים וחיידקים.

אדם ישן לאחר שנטל GABA ולידו כלב

חומצה גמא-אמינו-בוטירית (GABA)

מפחית את פעילות תאי העצב במוח ובמערכת העצבים המרכזית (CNS), ולכן משכך חרדה ומקל על השינה

מבנה מולקולרי של חומצות שומן אומגה 3

חומצות שומן אומגה 3

חומצות שומן מקבוצת אומגה 3 הן חומצות שומן רב בלתי רוויות חיוניות שגופנו אינו יכול לייצר, ועלינו להשיגן דרך התזונה.

נוסחה מולוקלרית של מגנזיום ציטראט

מגנזיום

מגנזיום הוא למעשה מינרל בעל השפעה נרחבת על גופנו ואחראי למספר תהליכים שביכולתם לשפר את איכות השינה.

ל-תיאנין נוסחה מולקולרית

ל-תיאנין (L-theanine)

חוצה את מחסום דם-מוח ומשפיע על מוליכים עצביים הקשורים לפעילות מוחית רגועה ועל שינה.

מאמרים אחרונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *